8 fakti par kāju pašmasāžu





Kāju masāža ir viens no populārākajiem masāžas veidiem.

Regulāra pēdu masāža palīdz uzlabot asinsriti kājās un mazināt tūkumu pēc garas dienas.

Un tā kā kājas atbalsta mūs visā, ko darām – skrienam, ejam, stāvam, sēžam – tās pelnījušas tapt palutinātas ar īpašu uzmanību.
Pastāv tik daudz un dažādi masāžas veidi un paņēmieni:
  • Tradicionālajā masāžā uzsvars tiek likts uz muskuļu un locītavu atslābināšanu.
  • Akupunktūras masāžas mērķis ir uzlabot veselību un enerģijas plūsmu kopumā, izdarot spiedienus uz īpašiem punktiem pēdās.
  • Aromterapijas masāžā izmanto dažādas smaržīgas un dabiskas eļļas un relaksējošu mūziku, tā iedarbojoties uz visām maņām reizē.
  • Refleksoloģijas masāžas laikā uzsvars ir uz iekšējo orgānu funkciju uzlabošanu – masējot noteiktas zonas pēdās, tiek ietekmēta atbilstošo orgānu darbība.

Vērtīgi ieguvumi, ko sniedz kāju pašmasāža

 

1. Palīdz novērst kāju un potīšu savainojumus

Pēdu masāža var palīdzēt atgūties pēc savainojuma un novērst locītavu sāpes, kā arī samazināt muskuļu jūtīgumu. Bet, ja masāžas tiek apvienotas ar kāju un potītes stiprinošiem vingrinājumiem un staipīšanos, tas var novērst ievainojumus nākotnē. Īsa masāža 3-5 reizes nedēļā nodrošina savainošanās riska samazināšanos.
Mums katram taču gadās nejauši paklupt vai ne tā spert soli, kāpēc jau laikus vienkāršos veidos nenodrošināties ar izturīgām un veselīgām kāju locītavām?

2. Uzlabo asinsriti

Sēdošs un mazkustīgs dzīvesveids novedis pie tā, ka arvien mazāk trenējam muskuļus un sevišķi tas attiecas uz kāju muskuļiem un asinsriti. Turklāt vēlme sekot modei nereti kļūst svarīgāka par ērtībām – viens no cēloņiem asinsrites problēmām var būt arī šauru un nepiemērotu kurpju valkāšana. 10-20 minūšu ilga pēdu masāža var sniegt lielu atvieglojumu un uzlabot asinsriti kājās.

3. Samazinās depresijas un trauksmes sajūta

Pētot reflektoloģijas masāžu ietekmi, atklāts, ka tā ne tikai liek atslābināties, bet arī samazina trauksmi un stresu. Tā kā pašmasāžas paņēmienus var iemācīties visai ātri un tie nav sarežģīti, šis var būt lielisks līdzeklis, lai sevi uzmundrinātu pēc garas darba dienas.

4. Palīdz migrēnas un galvassāpju mazināšanā

Dānijā veikts pētījums atklāja, ka sevišķi labi kāju masāža iedarbojas uz cilvēkiem, kuri cieš no migrēnas un galvassāpēm. 65% pētījuma dalībnieku atzina, ka vēl 3 mēnešus pēc masāžas terapijas, bija samazinājušies mokošie simptomi un nelielam skaitam pat izzuduši pavisam.

5. Pazemina asinsspiedienu

Straujā dzīves ritma dēļ mūsdienās cilvēki bieži sūdzas par augstu asinsspiedienu, ko var būt izraisījuši vairāki faktori – stress, neveselīgs uzturs, nelabvēlīga vides ietekme vai pat ģenētiskie faktori. Kāds pētījums, kurā piedalījās personāls, kas strādā izteikti fiziski un mentāli grūtā profesijā – ar gados vecu demences pacientu aprūpi -, uzrādīja cerīgus rezultātus: 10 minūšu ilga kāju masāža trīs reizes nedēļā šiem darbiniekiem uzlaboja noskaņojumu, samazināja stresu un pazemināja asinsspiedienu.

6. Atvieglo plakanās pēdas un plantārā fascīta (jeb sāpošā papēža) simptomus

Plakanā pēda nozīmē pēdas deformāciju, kurai raksturīga pēdas velves izliekuma samazināšanās. Daudziem tā rada sāpes kājās pat pēc nelielas fiziskās slodzes. Hroniski sāpošs papēdis rodas dēļ iekaisušas pēdas saites (fascijas), kas var būt gan plakanās pēdas sekas, gan arī, piemēram, no regulāras nepareizas skriešanas. Papildus ārsta ieteiktām zālēm un vingrinājumiem, kāju masāža ar īpašu uzsvaru uz pēdas izliekumu, var ievērojami palīdzēt samazināt sāpes un ar laiku pat atbrīvot no tām pavisam.

7. Atvieglo PMS un menopauzes simptomus

Biežākie PMS (pirmsmenstruālā sindroma) simptomi ir pēkšņas skumjas, neapmierinātība, spriedze, trauksme, bezmiegs, galvassāpes un garastāvokļa svārstības. Lielāko daļu no šiem simptomiem var atvieglot ar ikdienišķu pēdu masāžu. Tas pats attiecas arī uz menopauzes simptomiem, kuriem vēl pievienojas karstuma viļņi un depresīvs noskaņojums – arī tos efektīvi palīdz mazināt regulāra kāju masāža.

8. Mazina kāju tūkumu grūtniecības laikā

Tūkums kājās un potītēs, kas grūtniecības laikā veidojas dēļ šķidruma aiztures, sevišķi bieži novērojams pēdējos grūtniecības mēnešos. Katru dienu masējot pēdas, pietiekami atpūšoties un ieturot pareizu diētu, tūkumu iespējams ievērojami mazināt.

Kā redzi, kāju masāža sniedz daudzus labus ieguvumus gan fiziskās, gan garīgās veselības aspektā. Bet ne vienmēr ir iespēja vajadzības gadījumā uzreiz tikt pie profesionāla masiera, tāpēc noderīgi ir iemācīties pašam dažus paņēmienus, kā masēt pēdas, lai uzlabotu savu pašsajūtu. 

Uz nodarbību




Izmantotie avoti:Benefits of Foot Massage http://www.massage-education.com/foot-massage.html 
9 Unexpected Benefits Of Foot Massage http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/9-unexpected-benefits-foot-massage-that-make-you-want-have-one-now.html

Nav komentāru: