Pašmasāža galvas sāpju mazināšanai








Vai zināji, ka tad, kad sāp galva, mēs to intuitīvi saķeram tā, lai uzspiestu punktiem, kas atvieglo galvassāpes? 
relaksējoša masāža, klasiskā masāža, kakla masāža
Šis raksts tev palīdzēs iemācīties, kā veikt galvas pašmasāžu, lai nākošreiz pretsāpju tabletes vietā tu varētu izmēģināt sāpes mazināt dabiskā veidā, labi zinot tieši kā un kur pamasēt, iekniebt vai izstaipīties.


Galvassāpes bieži sākas pēkšņi un negaidīti - pēc intensīva darba ar datoru, saspringtas darba dienas vai emocionālas spriedzes un pārdzīvojumiem. Iemesls šāda veida sāpēm ir gaužām vienkāršs: 

  • muskuļu sasprindzinājums
  • un traucēta asinsrite.

Asinsrites traucējumu izraistītas sāpes ir pulsējošas, bet muskuļu savilkuma rezultātā rodas trulas, ilgstošas sāpes, kas var ilgt ne tikai dažas stundas, bet pat vairākas dienas, ja nekas netiek darīts lietas labā.

Galvas pašmasāža var palīdzēt mazināt abus sāpju paveidus, jo tā atslābina savilktos muskuļus, tādējādi samazinās spiediens uz nerviem un asinsvadiem, un smadzenes tiek apasiņotas pilnvērtīgi.

1.etaps - Sejas pašmasāža


Solis #1
Pirms masāžas, lai palīdzētu muskuļiem atslābt, vari uz dažām minūtēm uzklāt sejai mitru, siltu drāniņu. Pēc tam izdzer glāzi ūdens. Ūdeni vēlams arī turēt blakus masāžas laikā, lai vajadzības gadījumā iedzertu pa malkam. Pēc masāžas procedūras ieteicams izdzert vēl vienu glāzi. Kāpēc tas ir tik svarīgi? Ūdens palīdz izvadīt toksīnus, kuri izdalās masāžas laikā, bet atūdeņojies organisms var likt justies vēl nogurušākai - sevišķi pēc masāžas.

Solis #2 
Ar īkšķiem pieskaries abās pusēs vietai, kur deguns savienojas ar pieri. Spied abus īkšķus vienu otram pretī, bet ne tik stipri, lai radītu sāpes. Izturi spiedienu 10 sekundes, tad atslābini pirkstus un atkārto 3 līdz 5 reizes.
Solis #3 
Turot īkšķus tajā pašā vietā, bet pagriez plaukstas uz ārpusi, tā lai īkšķu spilventiņi būtu vērsti pret uzacīm. Atkal izdari vienmērīgu spiedienu, noturi to 10 sekundes, atslābini pirkstus. Atkārto šo soli vairākas reizes.


Solis #4
Ja galvassāpes koncentrējas acu rajonā, ar rādītājpirkstiem izdari vieglu spiedienu plakstiņu augšdaļā. Pēc tam pārvieto pirkstus uz plakstiņu ārmalu un izdari spiedienu tur. Šo soli vari atkārtot 3 reizes, ja nepieciešams. 

Solis #5 
Ar rādītājpirkstu un īkšķi maigi saņem ādu tieši zem uzacīm, viegli pavelc to un noturi tā dažas sekundes. Pēc tam atkārto šo pašu vieglo iekniebšanu uzacu ārējā malā. Ja nepieciešams, vari šo soli atkārtot visā uzacu garumā
Solis #6 
Ar trīs vidējiem pirkstiem izdari spiedienu deniņu rajonā un noturi to 10 sekundes, tad atslābini pirkstus un veic vieglu apļveida masāžu.


 

2 .etaps – Kakla muskuļu izstaipīšana


Solis #1 
Lēnām noliec galvu uz labo pusi, ļaujot galvas svaram dabiski iestiept kakla muskuļus un noturi šādu pozu 10 sekundes.
Solis #2 
Iztaisno galvu un nogaidi 10 sekundes pirms veikt to pašu vingrojumu uz kreiso pusi.





Solis #3 
Atkārto šo kakla muskuļu izstaipīšanuuz katru pusi ar 10 sekunžu pārtraukumu pa vidu tikmēr, kamēr sajūti muskuļus atslābstam

Solis #4 
Noliec galvu uz priekšu, zodu tuvinot krūškurvim – tas izstaipīs kakla aizmugurējās daļas muskuļus. Noturi šo pozu 10 sekundes un iztaisno galvu normālā pozīcijā
Solis #5 
Atkārto iepriekšējo soli arī uz aizmuguri, paceļot zodu gaisā, ar skatu pret griestiem





3.etaps – Sprandas un galvaskausa pamatnes masāža


Solis #1
Ar pirkstu galiem izmasē kakla aizmuguri uz augšu un leju – tos muskuļus, kurus tikko izstaipīji. Neaizmirsti arī par sāniem un kakla priekšpusi

Solis #2 
Pirkstu galus novieto abās pusēs galvai tieši zem galvaskausa
Solis #3 
Ar apļveida kustībām izmasē galvaskausa pamatni, lēnām tuvojoties ausīm. Masāžu lēnām noslēdz, kad esi izmasējis rajonu aiz ausīm 





Atceries!

Hroniskas un regulāras galvassāpes, kas ilgst vairākas dienas, vai tādas, kuras pavada reibonis, apjukums vai pat nejūtīgums, var liecināt par nopietnām slimībām. Tādā gadījumā nekavējies un dodies pie ārsta!



Lasi arī:


Avoti:
http://www.wikihow.com/Massage-Away-a-Headache
http://www.yogawiz.com/articles/547/alternative-therapy-and-diseases/self-acupressure.html
http://www.yogawiz.com/massage-therapy/head-massage-techniques.html

Nav komentāru: