Rodi mieru un kļūsti laimīga ar šiem 5 elpošanas vingrinājumiem!






 

Elpošanas vingrinājumi dažādām situācijām

Tik daudzas problēmas var atrisināt ar dažiem dziļiem elpas vilcieniem. Kontrolēti elpošanas paņēmieni ir vienkāršs, ātrs un efektīvs veids, kā mazināt stresu, saspringumu, uzlabotu pašapziņu, atvieglotu muskuļu sasprindzinājumu un sāpes, uzlabotu koncentrēšanās spējas, pazeminātu asinsspiedienu un vairotu iekšējo miera sajūtu.
Katrs no šiem elpošanas vingrinājumiem palīdzēs tikt galā ar dažādām pašsajūtas problēmām. Tāpēc nākošreiz, kad jutīsies slikti, atļauj sev apstāties un veikt apzinātu elpošanas vingrinājumu!

Slikta noskaņojuma un nemiera mazināšanai

Neilgu brīdi meditējot un koncentrējoties uz savu elpošanu, var paveikt brīnumu - apklusināt negatīvās domas un palīdzēt sev atgūt līdzsvaru un mieru. Atceries - svarīgi elpot “ar vēderu” un patiešām lēni un apzināti. 

Labā noskaņojuma elpošana  



Lai savaldītu temperamentu

Saprotams, ka brīdī, kad esi no sirds nokaitināta un izvesta no pacietības, pēdējais, ko gribi ir sēdēt, būt mierā un veikt kaut kādus elpošanas vingrinājumus. Bet patiesībā taču dusmas, ko tu sevī glabā un kuras kuru katru brīdi var likt tev uzsprāgt nekontrolējamā izvirdumā, nenāk par labu ne tev pašai, ne kādam citam. Tās nenesīs neko pozitīvu, ja pakļausies tām nekontrolēti. Vislabāk no tām tikt vaļā!
Ja zini, kā šīs emocijas ietekmē tavu ķermeni, viegli saprast, kā elpošana var palīdzēt šajā situācijā. Kad kaut kas iedarbina ķermeņa primitīvo reakcijas ķēdi un tu kļūsti dusmīga, vispirms tu piedzīvo seklus elpas vilcienus, tad paātrinās sirds ritms un viss ķermenis un muskuļi burtiski saspringst.
Nākošreiz, kad kāds tevi nokaitinās ar saviem komentāriem vai nogriezīs ceļu autostāvvietā, pacenties nevis reaģēt emocionāli, bet dziļi ieelpot, koncentrējoties uz elpošanu ar vēdera lejasdaļu. Elpojot tikai ar krūšukurvi, tu elpo sekli un tas automātiski uzbudina nervu sistēmu, barojot stresu un dusmas.

Dusmu kontrolēšanas elpošanas vingrinājums


Spriedzes mazināšanai un enerģijas vairošanai  

Šis vingrinājums palīdz atbrīvot spiedošo sajūtu krūšu rajonā, kuru izjūti stresa brīdī – mazinot saspringumu, uzlabojot asinsriti, paaugstinot enerģijas līmeni un attīrot prātu. 

Dūkšanas jeb zumēšanas vingrinājums


Nervu nomierināšanai un koncentrēšanas spējas vairošanai 

Nevienam tas nav noslēpums, ka nervi mēdz uzdot pirms svarīgas prezentācijas vai uzstāšanās. Bet tā vietā, lai ļautu varu pārņemt 'tauriņiem' tavā vēderā, velti dažas minūtes klusumam un sekojošajam elpošanas vingrinājumam.

Šis paņēmiens palīdzēs nomierināt prātu un uzlabos koncentrēšanās spēju, noturot tevi esošajā mirklī, līdzsvarojot abas smadzeņu puslodes. Tas arī var būt lielisks enerģiju vairojošs vingrinājums, kas palīdzēs apzināti vadīt savu uzmanību uz svarīgo, nevis neauglīgiem “ja nu” stresa scenārijiem. 

Elpošana caur nāsīm




Lai pamodinātu ķermeni un prātu

Lai sasildītu ķermeni, pamodinātu smadzenes, aizdzītu miegaino sajūtu, izpildi šo elpošanas vingrinājumu.
Labākais, ka vari to veikt ļoti ātri jebkur – guļot gultā, pie brokastu galda, sēžot sastrēgumā vai pat agrā pirmdienas sapulcē. 

Enerģiskais elpošanas vingrinājums




Jūties labi un dziļi ieelpo – tas ir dabiskākais, ko Tu vari darīt savā labā! 

Avots: www.chickrx.com/articles/5-breathing-exercises-to-quickly-calm-down-and-get-happier 








































Nav komentāru: