5 iemesli, kas tev neļauj gūt panākumus




Cilvēki mēdz sabotēt sevi, lai cik absurdi tas neizklausītos, jo kurš gan pie vesela saprāta būdams darītu ko tādu, kas neļautu viņam sasniegt savus mērķus? Bet fakts paliek fakts, pieci biežākie veidi, kas neļauj gūt panākumus

1. Nepārtraukta žēlošanās

Tā tērē mūsu laiku un enerģiju, un ja visu laiku tikai žēlojamies, tad nerisinam problēmu, kas patiesībā aiz tā slēpjas.

2. Pakļaušanās citu kritikai un viedoklim par mums

Reaģējot uz glaimiem vai citu centieniem mums likt justies vainīgiem, mēs dzīvojam pēc viņu uzskatiem, neieklausoties sevī.

3. Pagātnes nožēlošana

Just sāpes un vilšanos ir normāli, bet ilgstoši turoties pie šīm sajūtām mēs nodarām pāri tikai un vienīgi sev - ļaujam sevi sagrauzt pāridarījumiem, nepārtraukti par tiem atceroties.

4. Haoss galvā

Bezgalīgi prātā risinot problēmas, riņķojot ap vienu un to pašu, iztēlojoties sliktākos iespējamos variantus, tas viss neko nedod – tikai nogurdina un nerisina nevienu problēmu.

5. Citu vainošana

Ja viss vienmēr ir citu vaina un mēs sevi redzam kā upurus, tad tas nozīmē, ka tiem citiem ir noteikta vara pār mums.

Visi šie 5 sevis sabotāžas veidi saistīti ar kaut ko ārpus mums, uzskatot, ka problēma un arī tās risinājums slēpjas ārpusē – par mūsu dzīves kvalitāti atbildīgs liktens vai cilvēki mums apkārt. Tas nozīmē, ka cilvēks netic, ka spēj pats kontrolēt savu dzīvi. Bet tieši šajā pārliecībā slēpjas risinājums – tas, cik lielā mērā uzskatām, ka viss mūsu dzīvē atkarīgs no mums pašiem, nosaka:
  • cik daudz pūļu esam gatavi ieguldīt savu mērķu sasniegšanā,
  • cik ilgi nepadosimies, kā tiekam galā ar šķēršļiem
  • un kādus panākumus galu galā gūsim.
Tāpēc vienīgais risinājums ir izbeigt visus šos sevis sabotēšanas veidus un uzņemties atbildību par savu dzīvi.
Žēlošanās ir viens no sliktākajiem un neproduktīvākajiem ieradumiem, jo:
  • tā tu sabojā garastāvokli sev un citiem
  • tu fokusējies tikai uz problēmām un trūkumiem
  • tā liek tev izklausīties aizdomīgam un tādam, kurš citiem neuzticas
  • tā kaitina tos, kuriem tajā jāklausās un liek viņiem justies bezpalīdzīgiem
  • tā nerisina problēmas, tikai pasliktina visu situāciju kopumā 

Žēlošanās 3 veidi

Sevis žēlošana

Tā ir gaušanās par to, cik netaisnīga ir dzīve – kā tu esi sevī vīlies, kā tevi neviens nenovērtē, kā tev nekas nesanāk. Vaimanāšanās mērķis ir gūt līdzjūtību un tavas vērtības atzīšanu citu acīs.

Kritizēšana

Tā koncentrējas uz citu kritizēšanu, viņu trūkumu nosodīšanu. Tā ir sūdzēšanās par to, cik nekompetenti, stulbi, uzpūtīgi vai slinki ir visi citi. Ikviens, kurš nespēj stāvēt līdzi tevis izdomātajiem standartiem, kļūst par tava nosodījuma upuriem. Reizēm tā ir izteikšanās netiešā veidā – caur jokiem, sarkasmu un pat konstruktīvu kritiku. Bet negācijas ir negatīvas, neatkarīgi, kā tās pasniedz. Kritizētāju mērķis ir panākt piekrišanu, un ja kāds nepiekrīt tavam negatīvajam viedoklim, tad problēma ir viņos.

Pesimisms

Šis žēlošanās veids nozīmē žēloties par nākotni un pārspīlētu reakciju uz parastiem notikumiem. Tā ir nepārtraukta uztraukšanās par sekām, paredzot tikai negatīvu rezultātu it visam. Kur citi redz drošību, tu redzi risku un draudus, un tu uzskati par savu svētāko uzdevumu visus par to brīdināt: “Uzmanieties, ļaudis – bezdarbs pieaug, visi politiķi ir korumpēti, Eiropas iekārta sabruks, ekonomikā būs krīze, nāk ļaunie bēgļi! “ Šīs zēlošanās mērķis ir atrast kādu domubiedru, kurš piekritīs drūmajiem paredzējumiem un jūs varēsiet baidīties kopā.

Gan jau katrs no mums pa reizei iekrīt kādā no šiem žēlošanās veidiem – tos uzklausot vai paši tos piekopjot. Žēlošanās iemesls vienmēr ir viens un tas pats: mēs nesaņemam to, ko vēlamies.

Ir labi to apzināties un saprast, jo tas paver iespēju beigt žēloties – tikai jāsaprot, kas mums pietrūkst. Ja uzskati, ka žēlošanās ir labs veids, kā mazināt stresu un nolaist tvaiku, tas ir tikai pussolis, jo patiesībā nemeklējot pēc sava sliktā noskaņojuma iemesliem, mēs negūstam neko vērtīgu. Lai mainītos mūsu pašsajūta un mūsu dzīve, mums kaut kas ir jādara!

Risinājums

Katru reizi, kad pieķer sevi sūdzāmies kādā no 3 veidiem, uzdod sev šos jautājumus:
1. Par ko es sūdzos?
2. Ko es gribu, bet nesaņemu?
3. Kas man jādara, lai to saņemtu?

Atbildot uz šiem jautājumiem, tu atradīsi veidu, kā izmainīt iesīkstējušu ieradumu sūdzēties, un tas arī palīdzēs koncentrēties nevis uz negācijām, bet uz mērķu definēšanu un sasniegšanu.


Jūties labi, uzņemies atbildību, rīkojies!







Avoti: https://www.psychologytoday.com/blog/smashing-the-brainblocks/201604/why-complaining-rarely-gets-you-what-you-want 

https://www.psychologytoday.com/blog/your-personal-renaissance/201601/how-do-you-give-away-your-power

Nav komentāru: